Me tegime selle ära! 30 päeva külma dušši on saanud läbi.

– 10 minutes read by Kelly –

Kui esimesed kokkuvõtted ilmuma hakkasid ja ma neid lugesin, tundsin sisimas head meelt ja uhkust. Seda viimast ei tunne ma just eriti tihti, kui ma midagi hästi teen (alati tundub peale tulemuse kätte saamist asi üsna tavaline ja loomulik). Aga sel korral on situatsioon natuke teine ka. Ma ei teinud muud, kui lihtsalt kirjutasin nendele inimestele, et nad selle kergelt öeldes hullusega kaasa läheksid. Mida nädal edasi seda siiramaks ja positiivsemaks mu emotsioonid kõige selle juures läksid. Ma kogesin sel hetkel kõike seda sama mida nemad, aga poleks osanud seda nii kirja panna, nagu kõik seda nelja nädala jooksul teinud olid ja seda väga lihtsal põhjusel – iga inimene läheneb raskustele ja ebameeldivustele erinevalt. Pean vist isegi kahjuks/õnneks nentima, et nende inimeste lood on olnud mulle õpetlikumad, kui see 30 päeva külma vee šokki kehale.

Siin on viimased kokkuvõtted ja kogemused, mida kõik osalejad endaga igapäeva ellu kaasa võtavad:

15145285_10154773890272899_109263166_o
Marie Heleen Lisette Kikkas

Niisiis, viimane nädal oli lihsam, sest et ikkagi viimased korrad külma vee all. Viimane päev te võite ette kujutada, kui rõõmus ma olin, et selle kogemuse osaliseks sain ja mis pealmine, et ma ei pea enam seda tegema.

Tooksin välja enda juures muutused: õppisin 2minutit hindama 😀 sest et külma vee all seistes läks aeg ikka väga aeglaselt. Külm vesi aitas mul trennidest taastuda, olin tõepoolest kaks viimast nädalat värskem kui siis, kui oleksin käinud sooja dušši all + sain teada, et minu puhul külm vesi peale pidustusi ei toimi/aita 😅. Kindlasti soovitan käia jäätünnides, kas siis peale sauna või lihtsalt eneseületamiseks. Külma dušši all käimine oli lõbus ja emotsiooni rikas, aga täitsa harjumise asi ja kõigile ei sobi.

fullsizerender-1
Tjorn Treu

Ja ongi läbi! Justkui oleks alles olnud see esimene hommik kui Kellyle pildi oma esimesest emotsioonist saatsin:

img_2588
Tjorni emotsioon esimesest hommikust

Kartsin, et sellest tuleb minu elu kõige pikem kuu, aga tegelikult läks see kiiremini kui arvata võis. Harjusin asjaga lihtsalt nii ära, et see tundus juba minujaoks täiesti tavaline. Nüüd kui challenge läbi on, olen endalt küsinud, et kas jään huvitav seda ka niisama tegema? Arvan, et kindlasti mitte igahommik aga kui suudan end voodist varem üles ajada siis kindlasti kuna peale kohvi on see teine kõige parem ergutaja hommikul. Kui ma ei ole siiani leidnud endale põhjust või motivatsiooni end voodist varem üles ajada ja hommik kuidagi mõnusamalt käima saada, siis see challenge seda tegi.

See Challenge ja need 30 päeva tuletasid mulle meelde, et kui ma ikka midagi väga tahan või eesmärgi/lubaduse olen seadnud, siis selle ma ära ka teen. Vahel lihtsalt on vaja, et keegi või miski seda meelde tuletaks. Ja kahtlemata pean uuesti tunnistama, et hommikune külm dušš on üks parimaid päeva käima tõmbajaid!

15515508_1315733055133229_250375543_o
Stenver Kris Pungas

See neli nädalat külma vee challenge’it oli minule tegelt raske, iga hommik kui pidin dušši alla minema, siis sisimas ei tahtnud ma seda üldse teha. Ma ei suutnudki selle nelja nädala lõpuks täielikult külma veega ära harjuda, mis võib ka tuleneda sellest, et olen aeglase vereringega.

Kogu selle aja jooksul sain ka mõne hea kogemuse: esiteks nüüd kui kunagi kiirelt vaja ärgata siis 1:30 minutit külma dušši on Must Have. Teiseks märkasin, et hommikust lihasvalu oli väga hea leevendada külma veega ja öösiti ei esinenud lihaskrampe. Kolmandaks sain aru, et kohe üldse ei meeldi mulle külma dušši all pesta, külma basseini võin hüpata, aga dušši alla ma kohe kindlalt ei taha minna!! Sellegi poolest soovitaksin harjumust pesta ennast külma veega hommikul kõigile, mitte ainult sportlastele. Tänud Kellyle, et pakkus mulle seda kogemust ja osavõttu väljakutsest.

15182491_10207486053485848_963216984_o
Mark Basalyga
Nonii, challengi viimane nädal on edukalt üle elatud ning selle aja jooksul umbes tonn külma vett endale peale valatud. Kokkuvõttes võiks öelda, et challenge osutus väga lahedaks ning kuigi ma algul ei tahtnud sellest osa võtta, muutis see challenge nii mõndagi minu elus.
Väga positiivne ja värske enesetunne on ehk kõige tähtsamad muutused: baaris pikki öötunde töötades oli mul päris tihti raske hommikuti reipalt üles ärgata ning tegutseda. Challenge andis mulle juurde seda positiivset ellusuhtumist ja energiat – see oli tōuge kasutada oma vaba aega paremini ning lebada vähem voodis!
Olen uhke nii enda kui ka kõigi teiste osalejate üle, kes vōtsid selle teekonna ette. Respect! Loodetavasti pole ma nüüd ainuke, kes jätkab jääkülmade jugade all seismist. 😉
img_2187
Kelly Treu

Ladies and Gentlemen, we did it!

See mismoodi üks või teine selle challenge’i jooksul erinevaid raskusi tõlgendas oli lihtsalt amazing!

Ma õppisin eelkõige teiste pealt ja boonuseks oli see, et ma tegin kõike samal ajal ise läbi, ma lihtsalt ise poleks osanud neid raskusi sellises võtmes näha nagu nemad nägid. Teen veidi pikema kokkuvõtte, mis ma kõigilt õppisin:

Näiteks kui Eva kirjutas, et ta on õppinud lülitama nö “robot mode” sisse ja lihtsalt ilma mõtlemata teeb midagi, mida ta teha ei taha. Kui palju on reaalselt neid asju päevas, mida me meelsamini ei teeks? Minul on neid asju päevas päris palju tegelikult ja külma dušši alla minek esimestel nädalatel nägi välja selline, et kõige pealt ma vegeteerisin 30-45 min voodis, sest ma mõtlesin “ei veel mitte, veel ei taha… voodis ikka nii hea soe” ja mille arvelt ma siis seda nüüd tegin? Trennide, koduste tööde, hommikusöögi ja kõige muu meeldiva arvelt, mida ma tõesti teha oleksin tahtnud (tegin ka, aga enamiku kiirustades, näiteks hommikusöök ja olgem ausad, kiirustamine muudab oleku jälle närvilisemaks ja ebameeldivamaks). Peale selle lugemist läksid hommikused duššid aina lihtsamaks.

Või näiteks Mia, kes kohe alguses tegelikult seadis võimaliku kasuteguri sellest challenge’st. Selleks oli see, et me kõik teeme midagi, mis ei ole kõige meeldivam, me tegeleme tänu sellele oma vaimse poolega ja sportlasele on see väga vajalik ja kasulik. Aga mitte ainult sportlasele, sest nagu ütlesin – kui palju on neid tegevusi päevas, mida me teha ei soovi? No on ju palju. Palju te nendest asjadest tegemata jätate? Sellised teistmoodi ebameeldivad tegevused kasvatavad!

Tjorn ütles, et kolmas nädal oli üks kõige raskemaid, mis tegelikult ju tähendab seda, et sa paned oma tahtejõu ikka 110% tööle. Kasvatad iseloomu ja teate, mis juhtub, kui te saate tehtud selle, mis mõni hetk tagasi oli nii ebameeldiv ja nõudis nii suurt pingutust? Energialaks, kergem ja parem olla, hea enesetunne, uhkus ja mõelge kõik need emotsioonid nüüd hommikusele ajale – kas see pole mitte see, mida tegelikult me kõik oma päeva alguses vajame? Ma panin ka tähele, et iga kord kui ma vee alt ära tulin, naeratasin ma tobedalt ja hüppasin-kargasin omaette totakalt, aga päev oli kohe palju lõbusamalt alanud!

Kutid, kes te haigeks jäite Challenge’i ajal, Mark ja Stenverrespect, et te seda asja ikkagi olite nõus edasi tegema! Nohu ja külm vesi koos?! Ei aitäh. Aga tänu teile tuletasin jälle meelde, et esiteks lubadus on antud(seda ju ometigi murda ei tohi), teiseks te pidite väga lühikest aega veetma seal vee all (nii on tihti ka elus, ebameeldiv tegevus võib võtta mõni hetk või siis veidi kauem, aga mida kauem võtab aega, seda magusam on finišisse jõudmine) ja kolmandaks uus kogemus, sest kui eelnevalt see vesi muutis teid erksaks ja rõõmsaks, siis oli hea võimalus järgi proovida, kas nohu, mis teeb alati pea uimaseks ja olemise nõrgaks, muudab peale külma dušši oleku paremaks ja seda ta ju tegi!

Mariega olin vahepeal üsna sama pulga peal, sest ta mainis, et kui kehatemperatuur normaalseks läheb, siis muutub ta jälle uniseks. Ma küll uniseks ei muutunud, aga tunnetasin ka teatud määral seda, et kui keha temperatuur normaliseerus, siis mu olek muutus ka tavalisemaks (mis oli kohati pettumus, ei tea mis maailmaimet ma küll ootasin sellest duššist). Või veel seda, et peale treeninguid on väiksemad lihasvalud ja taastumised, tõesti mõjub ja aitab, mistõttu võtangi siin otsad kokku ja lõpetan sellega, et ma jätkan selle challenge’ga, aga mitte nii, et iga päev ja seda just hommikul vaid, enam jaolt peale trenni, mõnel juhul ka hommikul, kui kohe kodust välja ei pea tormama ja kindlasti ka peale saunas käimist.

15417873_10211540026606368_913078239_o
Mia Nicole Eklund

Viimane nädal lõpuks läbi!!! Ma ei mäleta, millal ka viimati nii õnnelik millegi üle olin. Tegelikult oli see Challenge vägagi kasulik, aga oh kui ebameeldiv. Kasulik nii kehale kui ka vaimule. Nagu mainisin mitu korda olin hommikuti ärkvel, tundsin et mul oli rohkem energiat ja meeldis tunne, et iga hommik algas eneseületamisest. Aga kui olla reaalne, siis oli see ikka päris raske. Kuigi viimased kaks nädalat olid veidi lihtsamad, ei pakkunud see mulle mingit mõnu.
Tean kindlalt, et see Challenge jääb mulle meelde ja tulevikus on kindlasti, millest rääkida ja isegi uhke olla.
Ma ei usu, et ma hakkan seda igapäevaselt edaspidi tegema, aga jätan meelde, et kui mul läheb vaja hommikul ennast kiiresti üles äratada millekski tähtsaks, siis on varuplaan alati olemas.
Tänan, et sain olla osa sellest põnevast üleskutsest, aga järgmine kord mõtlen veidi kauem kui Kelly mulle uusi üleskutseid annab. 😧😊😊

15403212_10211241598339551_1793335243_n
Eva Paalma

Need neli nädalat on möödunud uskumatult kiirelt. Ma poleks iial arvanud, et ise mõnest sellisest challengist osa võtaksin ja ka päriselt järjepidevalt lõpuni vastu peaksin. Eelkõige oli see parim viis oma ebamugavustsooni piiride kompimiseks ja nende laiendamiseks. See kandub üle ka muudele tegevustele minu igapäevaelus. Eks ikka tuleb päevast päeva teha ka neid asju, mis tunduvad ebamugavad, tüütud jne. Lisaks mõistsin, kui oluline mõju on varahommikul kogu sinu päevale. Isegi rasketel hommikutel andis see külm dušš hea tõuke sisse, sest at the end of the day Fake it ’til you make it, right?! Iga hommik algas kerge eneseületusega. Samuti panin proovile oma enesedistsipliini ja mentaalse poole tugevuse. Avastasin ka kui osav ja totu ma vabanduste väljamõtlemisel olen. Kindlasti tundub, et ah kuidas mingist lihtsast dušši challengist nii palju õppida vōiks, siis vastupidi – ma arvan, et tulekski end proovile panna nende erinevate mini-challengitega, sest need mõtted, emotsioonid selle challengi jooksul kanduvad üle ka muudele situatsioonidele, mis just pole külma veega seotud. Ehk kes otsib uusi katsumusi ja tahab end natukene proovile panna uue aasta alguses, siis soovitan “soojalt”.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s